Handelsbetingelser
Generelt
De angivne vilkår gælder for alt salg fra Himmelsk Have, så længe der skriftligt ikke er aftalt andet de to parter imellem.
Juridiske Oplysninger:
- Himmelsk Have
- CVR 25 99 44 34
- Ulsevej 16a
- 2650 Hvidovre
- E-mail: kontakt@himmelskhave.dk
- Telefon: +45 23 23 30 78
- Etableret 2019
Købsvejledning
Sådan foretages et køb på himmelskhave.dk
- Du finder det ønskede produkt og tilføjer dette til indkøbskurven via "Køb nu"-knappen på produktsiden. Dette gentages, hvis du ønsker at købe flere produkter.
- Når alle ønskede produkter er tilføjet til indkøbskurven og priser/antal er kontrolleret, trykkes der på "Gå til Kassen"-knappen.
- Kundeinformation: Der indtastes fakturerings- og leveringsadresse samt valg af, hvorledes ordren skal leveres. Det bekræftes at handelsbetingelserne er læst og accepteret inden der trykkes på "Gå til Betaling"-knappen for at forsætte.
- Vælg Betaling: Vælg betalingsmetode og gennemgå de viste ordreoplysninger grundigt. Tryk på "Godkend & Betal"-knappen. Ved betaling med online betalingskort eller finansiering sendes du videre til en betalingsgateway for gennemførsel af betalingen.
- Når betalingen er godkendt, er ordren gennemført. Du modtager inden for få minutter herefter en e-mail med kvittering for, at vi har modtaget din ordre.
Har du efterfølgende spørgsmål til din ordre, kan du kontakte os via kontaktlink i den e-mail du modtager. Alternativt kan sende os en e-mail på kontakt@himmelskhave.dk. Oplys venligst dit ordrenummer ved henvendelse til os.
Betaling
På himmelskhave kan du betale med Debit/Kreditkort (Visa, MasterCard og Maestro)-.
Priser
Alle priser er angivet inklusiv 25% dansk moms, medmindre andet er angivet, og eksklusiv eventuelle fragtomkostninger. Priserne er dagspriser og kan ændres uden varsel.
Sælgers Pligter
Himmelsk Have er altid underlagt de generelle betingelser, der fremgår af dansk købelovgivning.
Købers Pligter
Kunder hos Himmelsk Have er altid underlagt de generelle betingelser, der fremgår af dansk købelovgivning.
Levering
Ved ordreafgivelse på himmelskhave.dk tilbydes, ud over afhentning i vores forretning, levering med GLS. Ved bestilling med levering til privatadresse vil dette typisk være levering med GLS til nærmeste PakkeShop.
Fortrydelsesret
Himmelsk Have tilbyder 14 dages fortrydelsesret ved køb online.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du,
- Har modtaget din vare.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
- Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele.
For at benytte din fortrydelsesret, skal du inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Vi anbefaler, at du retter henvendelse via e-mail på kontakt@himmelskhave.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Din vare skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af de varer, du ønsker at fortryde købet af.
Du bærer risikoen for varen fra du modtager denne, og ved returnering er du derfor også ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du kan ikke fortryde købet af en vare ved blot at nægte modtagelse af denne, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Varens stand, når du sender den tilbage
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage varen i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
I nogle tilfælde udgør varens originale emballage derudover en ikke-uvæsentlig del af varens værdi. Manglende eller beskadiget original emballage kan derfor muligvis udgøre en værdiforringelse. For at være sikker på, at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det derfor, at varen åbnes forsigtigt og uden at beskadige den originale emballage, og at den originale emballage returneres sammen med varen ved fortrydelse af købet. I de tilfælde, hvor en vare leveres i blisterpakning eller anden emballage, der naturligt ødelægges ved åbning, betragtes en beskadiget emballage naturligvis ikke som en værdiforringelse.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi det beløb, du har indbetalt til os for varen – fratrukket eventuelt værdiforringelse, som du hæfter for. Beløbet inkluderer også leveringsomkostninger, dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Ved delvis fortrydelse vil leveringsomkostninger ej heller blive tilbagebetalt.
Refunderingen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du ønsker at fortryde købet. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, eller du har fremlagt dokumentation for, at have returneret varen til os.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til
Himmelsk Have
Ulsevej 16a
2650 Hvidovre
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere varen personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Skulle varen mod forventning være fejlbehæftet, opfordrer vi dig på det kraftigste til at oprette en reklamation forud for indlevering til reparation, dette gøres for at minimere reparationstiden mest muligt.
Et defekt/mangelfuldt produkt skal indleveres eller sendes til vores butik på følgende adresse:
Himmelsk Have
Ulsevej 16a
2650 Hvidovre
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Særlige forhold ved salg til erhvervsdrivende
Et erhvervskøb defineres som et køb, hvor faktura er udstedt til et firma. Der gælder de samme salgsbetingelser som for private forbrugere, dog med følgende modifikation:
- Med mindre andet er aftalt tilbydes 14 dages returret. Særaftaler vil fremgå af fakturaen.
- Med mindre andet er aftalt gælder 24 måneders reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Særaftaler vil fremgå af fakturaen.
- Himmelsk Have forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt.
- Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
- Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
Persondatapolitik
Vi indsamler, behandler og lagrer data i overensstemmelse med persondataloven.
Datasikkerhed
Himmelsk Have opfordrer alle kunder til at tage kopi / backup af samtlige data. Himmelsk Have kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Himmelsk Have måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.
Force majeure
Himmelsk Have er altid forpligtet til at levere inden for den ved købstidspunktet oplyste leveringstid, dog kan der være udefrakommende situationer, hvor Himmelsk Have ikke kan holdes ansvarlig for en forsinkelse. Disse scenarier kunne f.eks. være men er ikke begrænset til: arbejdskonflikt, brand, krig, naturkatastrofer, mangler og forsinkelser ved underleverandører samt almindelige forsinkelser. Som følge af sådanne omstændigheder er Himmelsk Have fritaget for alt andet ansvar end reklamationstilfælde, og Himmelsk Have vil i disse tilfælde kreditere den manglende vares tilhørende købesum.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os ved at skrive en e-mail til kontakt@himmelskhave.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klagen indgives til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr